Aplikace DomoD slouží ke správě nemovitostí online. Umožňuje zdarma a bez registrace vytvořit stránky pro společenství vlastníků (SVJ) a bytová družstva (BD). Mezi hlavní výhody systému DomoD patří:
- možnost zveřejnění pozvánky na členské schůze - požadavek na BD (podle §636 č. 90/2012 Sb.) / SVJ (§ 248 č. 89/2012 Sb.),
- možnost zveřejňování a sdílení příspěvků s ostatními členy SVJ nebo BD na Nástěnce
- rychlá navigace na všechny důležité zákony
Do pole „Najděte své SVJ/BD“ zadejte IČ, název nebo adresu vašeho SVJ/BD. Systém Vám bude nabízet vyhledané položky, ze kterých můžete vybírat. Po výběru položky a kliknutí na tlačítko se symbolem „lupa“ budete přesměrováni na příslušnou stránku SVJ/BD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace tlačítko „Registrovat“.
Vyplňte email, vyberte IČ vašeho SVJ/BD, opište text z kontrolního obrázku a stiskněte tlačítko „Registrovat“.
Zobrazí se informační okno o dokončené registraci. Na zadaný email Vám bude odesláno heslo pro přihlášení do systému DomoD.
Po jeho obdržení se lze přihlásit do systému pomocí tlačítka „Přihlásit“.
Dalšího člena SVJ/BD lze do systému přidat pomocí funkce Pozvat v sekci Správa členů.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Dashboard“ a vyplňte email uživatele, kterého chcete do systému DomoD zaregistrovat. Po vyplnění stiskněte tlačítko Pozvat.
Na zadaný email bude odeslána informace o registraci a přístupové heslo do systému DomoD.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Profil“.
V horní části obrazovky stitskněte tlačítko se symbolem „…“ a vyberte volbu „Upravit“.
Na záložce „Profil“ nyní můžete změnit nastavení pro svůj profil a na záložce „Nastavení“ lze změnit heslo pro váš účet.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko v horní části obrazovky.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Nástěnka“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání příspěvku.
Vyberte Typ příspěvku „Text“ a dále vyplňte Nadpis příspěvku, Obsah příspěvku a Viditelnost příspěvku. Viditelnost určuje, jestli má být příspěvek viditelný všem (Veřejný) nebo pouze přihlášeným uživatelům.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko v horní části obrazovky.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Nástěnka“.
Vyberte příspěvek, ke kterému chcete přílohu přidat a v horní části obrazovky klikněte na záložku Přílohy, zobrazí se tabulka příloh.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se tabulka pro výběr přílohy.
Pokud jste soubor přílohy zatím do systému nenahráli, postupujte podle návodu Jak přidat dokument. Pokud máte již soubor nahraný, klikněte na řádek s vybranou přílohou a v záložce Detail vyberte akci Vybrat jako přílohu.
Pokud jste nastavili příspěvek jako veřejný, příloha bude k dispozici na Vašich veřejných stránkách, které jsou dostupné na adrese https://domod.cz/ic/XXXXXXX, kde XXXXXXX je IČ Vaši organizace, rovněž můžete na tyto stránky přejít z odkazu na Informační desce v bloku základní informace.
Postup pro svolání členské schůze je identický s postupem pro zadávání příspěvku na Nástěnku. Jako Typ příspěvku vyberete „Členská schůze“ a doplňte informace o Místě, Datumu a Času.
Postup pro přidání ankety je podobný postupu zadávání příspěvku na Nástěnku. Jako Typ příspěvku vyberete „Anketa“ a doplňte Nadpis, Obsah a Možnosti voleb v anketě. Dále je nutné zadat datum ukončení hlasování v anketě. Po přidání se anketa zobrazí na Nástěnce všem přihlášeným uživatelům, kteří budou mít možnost zvolit vybranou volbu.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Kontakty“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nového kontaku.
Vyplňte povinné údaje Jméno kontaktu, Funkce a Organizace. Nepovinné údaje jsou Email, Telefon a Poznámka.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko v horní části obrazovky.
Pouze Administrátor má možnost zadávat nové hlasování, doplňovat volby u vlastníků podle výsledků hlasování a připojovat přílohy. Běžný uživatel (vlastník) má přístup do sekce Hlasování pouze pro čtení.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku Hlasování.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nového hlasování.
Vyplňte povinné údaje Název hlasování, Způsob hlasování, Potřebný počet hlasů/kvórum (%). Dále můžete doplnit Popis hlasování a zda se jedná o hlasování per rollam. V případě, že je zvoleno Hlasování per rollam zobrazí se pole pro zadání Lhůty pro ukončení hlasování per rollam.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko Uložit v horní části obrazovky.
Na záložce Hlasy je zobrazen seznam všech jednotek, včetně jejich vlastníků a podílů. Údaje ve sloupcích Jednotka, Vlastník a Podíl jsou pouze pro čtení. Tyto údaje se zadávají v sekci Jednotky na záložce Vlastník. Údaj ve sloupci Podíl% je podíl přepočtený na procenta s přesností na 6 desetinných míst. Tento přepočtený údaj se používá při výpočtu výsledků hlasování.
Ve sloupci Hlasovat lze vybrat jak jednotka hlasovala. Na výběr je z voleb "Souhlasí", "Nesouhlasí", "Zdržel se", "Nepřítomen" a "Neplatný hlas". Hlasy lze nastavovat jednotlivě pro každou jednotku nebo hromadně pro více jednotek pomocí tlačítka Hlasovat v horní části obrazovky. Při hromadném nastavení je nutné nejdříve označit jednotky (řádky) pomocí zaškrtávacího políčka v levé části řádku.
Na záložce Výsledky je zobrazen aktuální výsledek hlasování podle kritérií zadaných na záložce Detail (Způsob hlasování, Potřebný počet hlasů) a hlasů jednotlivých jednotek zadaných na záložce Hlasy. V horní části je informace o tom, zda je hlasování usnášeníschopné. Hlasování je usnášeníschopné, když se ho účastní nadpoloviční většina všech vlastníků. Při výpočtu usnášeníschopnosti se používá Podíl přepočítaný na procenta s přesností na 6 desetinných míst.
V hlavičce tabulky výsledků je uvedeno jaká kritéria se používají při výpočtu výsledku hlasování, tzn. Způsob hlasování a Potřebný počet hlasů (kvórum).
V jednotlivých řádcích tabulky výsledků je uveden součet podílů přepočtených na procenta s přesností na 6 desetinných míst pro volby "Souhlasí", "Nesouhlasí" a "Zdržel se".
V řádku Výsledek je uveden výsledek hlasování tzn. hodnota Schváleno nebo Neschváleno.
Zobrazen je nezávazný výsledek hlasování na základě zadaných údajů. Při výpočtu se používá procentuální vyjádření jednotlivých podílů s přesností na 6 des. míst. Tento způsob výpočtu se může lišit od postupu výpočtu používaného v konkrétním SVJ. DomoD.cz nepřebírá žádnou zodpovědnost za případné nepřesnosti ve výpočtu výsledků hlasování.
Na záložce Přílohy lze k hlasování připojit přílohu ze sekce Dokumenty. V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“a zobrazí se složka Dokumenty. V případě, že se přidává již existující dokument zvolí se záložka Detail dokumentu a poté se tlačítkem "Vybrat jako přílohu" tento dokument připojí k hlasování. Pro návrat ze sožky Dokumenty do Hlasování lze použít navigaci v horní části obrazovky Hlasování / Přílohy.
Pro odstranění přílohy z hlasování označte dokument a zvolte tlačítko Odstranit v horní části obrazovky. Dokument bude odstraněn z příloh hlasování, ale v sekci Dokumenty bude zachován.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Domy/Vchody“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nového záznamu.
Vyplňte povinný údaj Ulice. Nepovinné údaje jsou Číslo popisné/orientační, Město, PSČ a Poznámka.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko v horní části obrazovky.
Dokumenty lze přidávat do sekce Sdílené dokumenty. Dokumenty v sekci Sdílené dokumenty jsou přístupné všem přihlášeným uživatelům vybraného SVJ/BD. V sekci Sdílené dokumenty lze vytvářet složky.
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Dokumenty“ a dále vyberte podsložku „Sdílené dokumenty“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nové položky.
Vyberte typ položky Soubor nebo Složka. Pro přidání souboru kliknětě na oblast v dolní části formuláře a vyberte soubor pomocí dialogového okna. Maximální velikost souboru je 1MB.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko v horní části obrazovky.
Abyste mohli přidat nový záznam jednotky, musíme mít nejdřív vytvořen záznam domu/vchodu (viz. Jak přidat dům/vchod).
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Jednotky“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko Nový se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nové položky.
Zvolte číslo jednotky, vyberte umístění ze seznamu Domů/Vchodů, uveďte patro, Podíl jednotky na budově dle KN a další pole.
V záložce Vlastníci můžete k jednotce přiřadit uživatele ze seznamu kontaktů.
Zvolte tlačítko Nový a vyberte kontakt v poli Vlastník. Údaje v polích Funkce, Organizace, Typ kontaktu, Email, Telefona Poznámka jsou automaticky doplněny z údajů zadaných v sekci Kontakty.
Dále doplňte údaje o podílu vlastníka do polí Podíl uživatele na jednotce dle KN a Podíl uživatele na budově dle KN.
Systém rozlišuje zařízení podle typu a podle umístění. Typy umístění jsou
Abyste mohli přidat nový záznam zařízení, musíme mít nejdřív vytvořen záznam o umístění. V případě zařízení v rámci bytové jednotky, musíte mít vytvořený záznam domů/vchodu i záznam o dané jednotce (viz. Jak přidat jednotku). V zbylých dvou případech stačí mít vytvořen záznam domu/vchodu (viz. Jak přidat dům/vchod).
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Zařízení“.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko Nový se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nové položky.
Ze seznamu vyberte typ zařízení, zvolte číslo zařízení a datum montáže. Vyberte typ umístění a umístění ze seznamu Domů/Vchodů, popřípadě uveďte patro, jednotku a další nepovinná pole.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko Uložit v horní části obrazovky.
Abyste mohli přidat nový záznam revize, musíme mít nejdřív vytvořen záznam o zařízení (viz. Jak přidat zařízení).
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Zařízení“.
V tabulce zařízení vyberte zařízení. V horní části obrazovky klikněte na záložku Revize. Zobrazí se vám tabulka všech revizí daného zařízení.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko Nový se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nové položky.
Pole Typ revize a Revizi provádí obsahují v závislosti na typu zařízení buď seznam hodnot k výběru nebo textové pole pro ruční zápis. Přiřazení se provádí podle následující tabulky:
Zařízení | Typ revize | Revizi provádí | Opakování | Předpis | Datum následující revize |
Elektrická instalace | Pravidelná revize | Revizní technik | Každých 5 let | ČSN 33 1500 | Datum revize + 5let |
Hromosvod | Vizuální kontrola | Revizní technik | Každé 2 roky | ČSN EN 62305-3 | Datum revize + 2roky |
Hromosvod | Pravidelná revize | Revizní technik | Každé 4 roky | ČSN EN 62305-3 | Datum revize + 4roky |
Hasící přístroj | Kontrola provozuschopnosti | Způsobilá osoba | Každý rok | 246/2001 Sb. | Datum revize + 1rok |
Hasící přístroj | Periodická zkouška | Způsobilá osoba | Každých 5 let | 246/2001 Sb. | Datum revize + 5let |
Hydrant | Kontrola provozuschopnosti | Způsobilá osoba | Každý rok | ČSN 73 0873 | Datum revize + 1rok |
Elektronická požární signalizace | Zkoušky činnosti | Oprávněná osoba | Každý půlrok | 246/2001 Sb. | Datum revize + 6 měsíců |
Elektronická požární signalizace | Kontrola provozuschopnosti | Oprávněná osoba | Každý rok | 246/2001 Sb. | Datum revize + 1rok |
Stabilní hasící zařízení | Kontrola provozuschopnosti | Způsobilá osoba | Každý rok | 246/2001 Sb. | Datum revize + 1rok |
Výtah | Odborná prohlídka | Způsobilá osoba | Každé čtvrtletí | ČSN 27 4002 | Datum revize + 3 měsíce |
Výtah | Odborná zkouška | Inspekční technik | Každé 3 roky | ČSN 27 4002 | Datum revize + 3roky |
Výtah | Inspekční prohlídka | Inspekční orgán | Každých 6 let | ČSN 27 4002 | Datum revize + 6let |
Plynová zařízení | Kontrola | Oprávněná osoba | Každý rok | 85/1978 Sb. | Datum revize + 1rok |
Plynová zařízení | Provozní revize | Revizní technik | Každé 3 roky | 85/1978 Sb. | Datum revize + 3roky |
Komín | Kontrola | Způsobilá osoba | Každý rok | 91/2010 Sb. | Datum revize + 1rok |
Tlaková zařízení | Provozní revize | Revizní technik | Každý rok | ČSN 69 0012 | Datum revize + 1rok |
Pole Datum revize obsahuje aktuální datum a Datum následující revize je vyplněno podle uvedené tabulky. Hodnoty lze změnit.
Doplňte další pole a pro uložení změn stiskněte tlačítko Uložit v horní části obrazovky.
Postup pro přidání úkolu/závady je podobný postupu zadávání příspěvku na Nástěnku. Jako Typ příspěvku vyberete „Úkol/závada“ a doplňte Nadpis a Obsah. Dále je možné vybrat Dům/vchod, kterého se úkol nebo závada týká. Výběr se zobrazí po vepsání počátečního písmene nebo mezery do pole Dům/vchod. Stejným způsobem lze vybrat Kontakt, který má dostat úkol přidělený. Jako poslední se vybere Priorita a Stav. Po uložení záznamu se zadaný úkol/závada zobrazí na Nástěnce a vybraný Kontakt dostane emailem upozornění o vytvoření úkolu/závady.
Abyste mohli přidat nový záznam revize. Musíme mít nejdřív vytvořen záznam o zařízení (viz. Jak přidat zařízení). Záznamy revize mohou být vytvořeny pouze u zařízení typu
Přihlaste se do systému DomoD zadáním přihlašovacích údajů které naleznete v e-mailu, který jste obdrželi po registraci do systému DomoD.
V levé části obrazovky vyberte z navigace položku „Zařízení“.
V tabulce zařízení vyberte zařízení. V horní části obrazovky klikněte na záložku Odečty. Zobrazí se vám tabulka všech odečtů daného zařízení.
V horní části obrazovky vyberte tlačítko Nový se symbolem „+“, zobrazí se formulář pro zadání nové položky.
Vyberte datum záznam, stav přístroje a spotřebu.
Pro uložení změn stiskněte tlačítko Uložit v horní části obrazovky.
IČ | Název subjektu |
---|